Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setting entri selalu lari ?

Setting entri selalu lari ?
Kejar la apa lagi......eiyah...eiyah...eiyah........
Macam buat lawak bangang pulak aku ni kan ?
Tapi serius, secomel mana aku menaip entri dengan perenggan-perenggan yang
tersusun ( bila menggunakan Chrome ), akhirnya bila aku baca entri aku melalui
Mozzila......emhh, settting, huruf, perenggannya berterabur jua. Memang nampak
bodoh dan tak kemas lah bila baca entri yang perenggannya kacau bilau
dan berterabur macam tu.

So mulanya memang le aku tak perasan ( sebenarnya perasaan, tapi buat-buat tak
tau je ), tapi semakin lama semakin menyakitkan mata. Sampailah satu hari aku
tanyakan hal itu kepada Farah dan dia jawab dengan selamba je.
" A'ah ma, kalau kita taip entri melalui Google Chrome dan bila kita baca balik
melalui Mozilla entri kita akan berterabur huruf dan perenggannya. Hasil tulisan
nampak macam budak sekolah rendah. Jadi kalau nak nampak tulisan kita tu tetap
kemas dan shantekz......, kita taip entri menggunakan Mozzilla. Bila kita baca
entri tadi menggunakan Google Chrome, tulisan tetap kekal kemas perenggannya
dan hurufnya tidak berterabur. Mama tak kan nak edit sepanjang masa tulisan mama.
Tentu mama malas kan ??? "

Tentu mama malaskan ? Ewah budak ni, sedap mulut dia je mengenakan aku kan ?
 
" Ok, mama jangan tanya akak kenapa, sebab akak tak ada jawapannya."
Cepat je Farah menyambung ayat sambil tersengih, sebelum aku tiew dia.

Oooo.....cengitu ea ? Ada sesiapa boleh berikan jawapannya ?
                              
          Taip melalui Mozzila dan bila tengok melalui Google Chrome setting tulisannya
                                                               masih kemas.
                                                                 
                   

  Yang ini tulisan yang ditulis melalui Google Chrome, tengok melalui Mozzila
                                                     berteraburkan ??