Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ikan Stand up

ikan todak, lucu, fakta,  swordfish, ikan todak 3 rasa, lawak ikan todak, kedai tomyam
        Inilah rupa ikan todak yang melanggar Singapura dulu-dulu tu ( sumber : Google )

Ikan stand up ??? Menyakai Kak Lyn ni...........................
Hehehe....terperanjat kan bila aku tunjuk gambar di atas sebagai ikan stand up. Sebenarnya inilah gelaran yang diberi oleh anak ku si Hafizul pada ikan todak atau swordfish. Dari sebelum tadika sampailah usianya dah 16 tahun dia tetap memanggil ikan todak dengan gelaran ' ikan stand up '.

Dia pernah tanya , " Mama..., kat kedai-kedai tomyam tu tak ada ke yang jual ikan stand up 3 rasa ?"
Aku jawab ; " Ehhh, apa barang 3 rasa.....,orang jual 4 rasa sekarang...."
Hafiz ; " Hah....4 rasa ?"
Aku ; " Aaah...., rasa sabar, rasa subur, kalau rasa tak sabar , masuk kubur."
Hafiz ; " Ehh...macam marah aja mama ni ?"
Aku ; " Maunya tak marah.....sejak bila kedai tomyam ada jual todak 3 rasa ??? "