Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Boleh ?

' Mama, kalau dah besar nanti Nurul nak jadi penyanyi boleh ? '

Boleh. Tapi, jadilah penyanyi yang ada ilmu. Yang ada ijazah.

' Kalau nak menyanyi pakai tudung..., boleh ? '

Bukan tak boleh, tapi suara tu sendiri dah aurat. Lebih-lebih lagi suara yang
dilenggok-lengokkan. Menyanyi kalau tak disertakan dengan showmanship pun
tak best ditonton. Kaku macam besi. Kalau mama, memang malas nak tengok.....

' Habis..., tu ada penyanyi yang pakai tudung boleh pun menyanyi ? '

Itu anak orang bukan anak mama. Kalau nak jadi penyanyi tak payahlah pakai tudung,
sebab tak ada bezanya. Aurat tu terbukak juga. Adik bukan nak menyanyi lagu nashidkan ?
Pendengar dan penonton adik tu nanti bukan hanya orang perempuan kan ???

Kontroversikan jawapan aku ?
Siaplah lepas ni ramailah yang menghentam dan mencemuh.
To My Nurul Arysha : Go as far as you can, come back when you see the light.
Kejarlah impian tapi jangan dicicirkan keimanan. Kerana yang paling berat timbangan di akhirat nanti adalah kalimah syahadah mu. Dont worry what people may judge you ,
because actually they are judging themselves.