Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mask muka gatal

Kalau aku tau la pakai mask muka ni gatal confirm aku takmo pakai dah.
Rasa nak koyak-koyakkan kulit muka sendiri. Memang betul la dia buang toksin di muka
tapi gatalnya...... Ya Robii. Aku tak boleh tahan, dah le nak menantikan dia kering kat
kulit muka makan masa lebih 1 jam. Kalau mask lain rasanya 30 minit dah habis kering
kat kulit muka. Bahana nak kulit cantik punya pasal, walau gatal merenyam sampai
nak minta kucing tolong garukan.....aku tahan. Mesti ada yang kata aku taksub kan ?
Huh.., ada aku kisah ?
                                         
Ada tak rupa pocong kat sini ?

Lain kali aku tobat dah... TAK AKAN AKU GUNA LAGI. Sebab walaupun aku dah guna
3 kali gatal merenyamnya tak hilang. Banyak sangat ke toksin kat muka aku ? Rasanya aku
tak de le tenyeh macam-macam skin care. Cuma 2 jenis krim kat bawah ni jer. Murah tapi
sesuai dengan kulit muka aku. Dah 4 tahun aku guna. Murah kauuu. 2 jenis krim tu baru
RM 20 jer.  Itu pun biasanya aku pakai 2 bulan baru habis. Dan dah lebih 17 tahun aku tak
tenyeh sebarang bedak kat muka. Iaitu sejak aku mula berkenalan dengan produk Nouveaux
Visages. Tapi sekarang produk tu dah tak ada di pasaran kerana penggunaan AHA yang
berlebihan dan hidrokinon dalam produknya. Dek kerana dah tersedap dan terbiasa kulit muka
rasa ringan tanpa pakai alas bedak....., aku gunakan je krim. Sekarang, habis-habis kuat pun,
aku calit le nipis-nipis krim Shahirah kalau nak nampak putih sikit gitew.
Uhuk, uhuk, gatal pulak tekak. Rasa nak muntah kan ?

Krim ni jer yang aku tenyeh hari-hari. 2 jenis krim ni boleh la bertahan untuk 2 bulan.

Ke...memang muka dah banyak toksin sangat ? Maklum la dah nak purba. Tapi.....alah, anak
aku Si Hafiz, Si Farah, Si Nurul yang baru umur 15, 18 dan 20 tahun tu muda lagi apa ? Aku
tengok sama sedap je merenyam. Aku boleh le bertahan sampai 1 jam , itu pun aku dah naik
turun tangga 10 kali bahana nak melupakan rasa gatal di kulit muka. Bebudak tu pakai 45
minit pun dah kelam kabut cabut masknya. Apa cer ????
Sapa yang lebih banyak toksin ni sebenarnya ???