Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hidup ini adalah pilihan

Jika anda perlu buat keputusan mana yang patut dipilih antara :-

1. Ahli keluarga yang kerap berburuk sangka dan fikiran yang dah corrupted
2. Keluarga baru yang menerima anda seadanya dan sentiasa berbesar hati dengan kehadiran anda.

Jika saya, saya akan memilih yang ke dua. tidak bermaksud memutuskan ikatan dengan yang pertama
tapi hati saya akan lebih selesa dengan yang ke 2. Hidup ini adalah pilihan.

Graduan berjaya dari universiti terhebat adalah mereka yang dapat menggabungkan pelajaran hasil dari pengalaman dan pemerhatian. Maka, jangan pernah dilupa pengalaman dan tajamkanlah pemerhatian.
Kerana yang namanya 'kehidupan' ini kita belajar dari kecil sehinggalah sebelum sakaratul maut muncul menjemput. Nabi kata belajarlah hingga ke negeri China. Kata-kata yang muncul lebih 1,400 tahun yang lalu. Tun Mahatir kata, China akan menjadi penguasa global terbaru ( sewaktu beliau masih lagi memerintah ), tapi ramai yang anggap sepi kata-kata itu. Dan sehingga kini masih ramai yang terlepas pandang apa yang China dah buat dan sedang buat dalam ' orde baru ekonomi global '.
Hidup ini adalah pilihan. Pandanglah ke timur, pandanglah ke barat, percayakan gerak hati dan anda akan jumpa apa yang di cari.

Kerana hidup ini adalah pilihan, saya memilih untuk meninggalkan blogging untuk sementara waktu, dan saya kini kembali untuk menulis semula dalam blog journal kehidupan ini. Saya mungkin tak mampu untuk berblogwalking tapi saya akan pastikan untuk terus mengupdate journal ini secara berkala. Yah, mudah-mudahan aja saya akan rajin menulis.