Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dailog adik kakak....dealova

Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidur mu
aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa
kau sentuh                                                        
kerana                                                                
langkah merapuh 
tanpa diri mu                                                     
oh kerana
hati telah letih........



Aku ingin menjadi sesuatu 
yang selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu 
bahawa
aku selalu memuja mu
tanpa mu
sepinya waktu
merantai hati
oh bayang mu seakan-akan.....


Lagu Dealova dendangan Once memang popular 5 tahun dahulu. Tapi bagi aku lagu

ini masih sangat syahdu dipendengaran dan mendamaikan perasaan. Dealova bererti
sesuatu yang mengharapkan cinta atau kasih sayang. Tidak semestinya dari manusia
tapi mungkin darri Tuhan yang menjadikan hambanya.

 " Kalau kakak jadi pokok, Daniel nak jadi apa ? "

" Kalau kakak jadi pokok....., Daniel akan jadi tanah. Pasal pokok tak boleh hidup
  tanpa tanah. "

" Kalau kakak jadi sungai, Daniel nak jadi apa ? "

" Kalau kakak jadi sungai, Daniel akan jadi batu. Pasal batu akan terus temankan 
  sungai dan tidak mudah dihanyutkan oleh arus."

" Kalau kakak jadi bunga, Daniel nak jadi kumbang ?"

' Tak maulah jadi kumbang. Kumbang nanti tinggalkan bunga. Daniel nak jadi matahari
 yang selalu menyinari pokok. Kalau tak ada matahari pokok tak boleh hidup kan ?"


Argggh !!!! Aku tension. Aku tension dengar 2 beradik ni berdailog kat belakang.
Nak memandu macam tak concentrate dengar dailog jiwang camtu. Help me !!

No comments:

Post a Comment