Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Whatsup MH 370

Mungkin saya tidak layak menulis perkara ini. Tapi kehilangan MH 370 memang
menimbulkan fenomena yang sebenarnya kita rakyat Malaysia belum pernah lalui.
Terkejul, terpukul, sedih dan pilu menyelubungi kita semua. Kita banyak berspekulasi,
berandai-andai dan saling menyalahkan tanpa memberi ruang kepada pihak yang berwajib
menjalankan tugas mereka melalui siasatan. Mengapa tidak berfikir sejenak
 ' diluar kotak kebiasaan fikiran ' ?


                                     

Dunia tanpa sempadan hari ini menawarkan berita terkini hanya dihujung jari.
Tak sempat buka internet, berita dah sampai di Whatsup. Walau saya bukan sesiapa
tapi saya tertarik dengan teori yang dibentangkan secara teliti di megachannelz.
Bacalah dengan mata hati dan carilah bukti. Megachannelz - saya tidak punya kepentingan
di situ. Mungkin hanya kebetulan saya berkongsi fikiran yang sama tapi pembentangan
megachannelz memang hebat dan berkredibaliti. Sedang pemahaman saya hanya sekadar
pemerhati dari sudut pandangan pembaca biasa yang gemar mengikuti sebarang
perkembangan semasa luar dan dalam negeri.

Sebenarnya dengan Global Currency Swaps dan Global Currency Reset yang sedang
berlaku di depan mata ( tanpa ramai orang sedar dan ketahui ), dengan China yang
sudah mengepalai BRICS countries dan membuat kan dunia say bye,bye pada Petro
Dollar, malah sekarang dunia sudah boleh bypass transaction or do direct oil purchases
and other items via curency swaps with country globally.......at last US had every reason
to humiliate China and M'sia. Perjanjian 300 tahun yang melibatkan antara keluarga diraja
China dengan US dan Eropah, Pemindahan bond perdagangan  yang berjumlah trilion
antara China dan US, Pemindahan emas bertan-tan dari Ukraine ke negara Uncle Sam
dan semuanya berlaku dengan secara senyap. Ia adalah antara isu dalaman antara
bangsa yang kita sebagai rakyat biasa tiada pengetahuan mengenainya. Power struggle.
US tidak akan gembira bila China dan Rusia mengambil alih tempatnya mentadbir
ekonomi dunia.

Maaf jika saya berlebihan, tetapi sebenarnya saya terbaca up date status dari seorang
fb tidak sampai 2 jam DSAI dijatuhkan hukuman. Katanya dengan ayat ringkas, " Akan
banyak lagi keajaiban akan berlaku. Bersedialah. " Dan ayat itu sebenarnya membuatkan
saya tertanya-tanya di dalam hati. Yang nyata 8hb Mac 2014 kita semua telah dikejutkan
dengan kehilangan MH 370. Ahh, mungkin kebetulan ya tak ?

Bak kata admin megachannelz, jangan sampai kita yang diauta dan dihuru harakan
dengan permainan kuasa US dan percaturannya di sini. Bacalah blog itu dengan teliti
kerana semuanya ada di sana.


No comments:

Post a Comment