Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri yang terletak di muka 1 carian Google

Yeaa.... masih lagi dalam versi keyboard aku berabuk dan aku pun tak tahu apa nak tulis
sebenarnya. Dalam dok terhugah-hugah cari idea tu ( idea sebenarnya kalau dicari memang
tak jumpa beb. Dia nyorok. ) Biasanya yang aku tulis memang idea spontan. Kalau spontan
dia jadik dan lancar je penulisannya. Kalau cari idea......jawablah...aku cuma boleh taip
bullet-bullet tajuk dan lepas tu tinggalkan berbulan-bulan kat draft tanpa sebarang penambahan.
Oleh kerana aku tengah kekeringan idea.., nak buat screen shoot panjang pulak listnya nanti
dan rasa menyemak pulak kat entri kali ni..., jadi aku tuliskan je lah tajuk dan kata kunci
entri-entri aku yang tersenarai di muka depan Google untuk tahun 2015
Saja......, nak buat kenangan.



Sebenarnya aku pun tak tahu mekanisme apa yang Google gunakan untuk menyenaraikan
entri di muka depannya. Nak kata tau teknik SEO, aku out la. Jauh panggang dari api.
Tapi ini adalah dari sebahagian dari entri-entri aku yang tersenarai di muka satu carian
di Google. Honestly, entri aku kebanyakannya hanyalah bacaan santai, yang sebahagian besar
adalah hasil rakaman pengalaman sendiri :-

1.    Mirip   Carian 10,000,000/0.50 saat

2.    Seksi  Carian 40,800,000/0.44 South

3.    Cellmaxx -  entri yang paling banyak dicopy paste ayatnya, malah ada yang dicetak 
       bulat-bulat keseluruhan isi tapi tak bagi credit ke link aku balik. Aku marah juga awalnya 
       tapi...., tak pe lah aku halalkan.

4.    Nasi buluh & ayam bakar bunian, Kata kunci nasi buluh

5.    Kurus dengan cuka epal,  cuka epal, khasiat cuka epal semua duduk di muka depan

6.    Muzium 3D bawah tajuk; muzium 3D lukut

7.    Tips mengekalkan warna hijau sayur

8.    Teman lelaki upahan

9.    Teori popular MLm dengan carian 2, 610,000/0.92 saat    
               
10.  Jalan-jalan di Karnival budaya hulu Selangor – kata kunci karnival

11.  Hainomoke je – dah tentu yang paling atas tu nama blog dia ler, aku punya tersenarai 
        no 6 di muka pertama

12.  Lynn munir sendiri mendapat carian 272,000 /0.52 sesaat

13.  Roti sarang lebah di bawah tajuk sindir roti sarang lebah

14.  Personaliti

15.  Merrepak

16.  Ice cream pasu

17.  Resepi sardin

18.   Belut

19.   Killing me softly

20.   Daun stevia

21.   Berita dan sembang banjir bawah kata kunci sembang

22.   Rawatan HCG utk kurus

23.   Jogging dengan tajuk : Bolehkah kita makan selepas berjogging
        Mendapat carian 73,500,000/0.50 saat

24.   Red Army coir   carian 1,900,000/0.56 saat

Sebahagian besar atau  85 peratus yang terlisted di muka depan google ini adalah entri yang 
aku tulis di tahun 2015 dan ada 4 atau 5 entri yang aku tulis di tahun sebelumnya. Sebenarnya
banyak lagi entri yang tersenarai di muka depan google tapi aku malas nak catitkan. Takut
terlebih perasan pulak.

                                             
                        Saja la nak jelir lidah sebelum tidur. Tak de kena mengena dengan entri
                                                                ini pun sebenarnya.  

No comments:

Post a Comment