Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tension



Aku tak faham macam mana kucing kat rumah aku berminat nak makan segala makanan
yang kami makan. Dari roti, jemput-jemput, bubur kacang, sampailah ke goreng pisang dan durian
semua mereka bedal. Aku ingat lain kali nak ajar kucing-kucing tu semua makan sambal belacan
 la pulak.
                                       







Si Aslan ni pulak, hobinya kutip ranting / daun kering dari luar dan bawak masuk ke dalam rumah.

Si Kishya kepandaiannya kencing, berak, betul-betul dalam lubang tandas dan bila lepas makan dia
cuci mulut pakai tangan, betul-betul macam manusia cuci mulut lepas makan.
                                   
                                       
Si Snow bell..., panggil nama dan tepuk tangan 3 kali gerenti dia berlari panjat tangga dan terkam
kita yang baring atas katil. Serupa anjing.Trainernya of course le si Nurul. Semua kucing dengar
cakap dia.                                

Si Sakura hobinya tangkap cicak. Bagus, cicak kat rumah aku memang tak berani melilau tak tentu.
 arah. Maklumlah berjiran dengan rumah kosong, faham-faham ajalah.

Si Comel hobinya memang merenung bulan bila bulan mengambang kat dapur rumah.
Dia berangan apa pun aku tak tahu.
Rumah aku bila hari Ahad, biasanya adalah hari untuk bermalas-malas ( lambat bangun tidur ).
Lepas subuh biasanya kami sambung tidur lagi. Confirm semua pakat bangun pkul 10 pagi...tapi

Si Chetah ( kami panggil dia Che Ta ), confirm akan panjat dari beranda rumah sebelah yang
kosong ke beranda rumah aku ( master bedroom ) di mana bilik aku berada dan mula
mengiau kalau aku bangun lambat. Aku tak tahu dia tengok jam kat mana......, tapi biasanya
bila dia mula memekak dengan menggiau sekuat hati, elok aku celik mata aja mesti jam dah
 9.30am. Hermm...alarm kucing lebih power dari alarm aku di hand phone.
Selagi aku tak bangun dan tak buka pintu bilik, selagi itulah dia menggiau kat branda aku.
 Hiss..... sabar ajalah.

Tapi yang paling aku hangin antara Si Aslan dan Si Chetah.....aku tak tahu siapa yang dah melepas
kat gebar aku 2, 3 hari niiii. Arghh.....tension aku. Siap, kalau aku tau sapa punya kerja.... nanti aku
kurung ko kat luar rumah. Tapi aku pasti tengah malam nanti, Nurul pasti turun dan bukakkan pintu
untuk kucing tu masuk ke dalam rumah semula dan aku tak tahu samada aku nak tension dengan
kucing ke dengan Nurul ?

Err..lagi 2 ekor tak ada dalam gambar - merayap.

No comments:

Post a Comment